اینستاگرام چیست ؟ اینستاگرام را کامل بشناسیم!
در چند سال گذشته، اینستاگرام شاهد رشد تصاعدی بوده است – از یک میلیون کاربر در آغاز به بیش از یک میلیارد در سال 2022،اگر به داشتن یک حساب کاربری در اینستاگرام علاقه مند هستید یا به تازگی یک حساب کاربری ایجاد کرده اید اما مطمئن نیستید که چگونه از آن استفاده کنید، خوش شانس هستید. در اینجا، ما تمام اصول اولیه را پوشش میدهیم، بنابراین میتوانید بدانید که چرا اینستاگرام امروز برترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای تعامل است.
اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که بر اشتراک گذاری عکس و ویدئو از طریق اپلیکیشن موبایل خود تاکید دارد. تا زمانی که حساب شما عمومی است، میتوانید محتوای بصری را هم برای فالوورها و هم برای غیرفالوورها تهیه، ویرایش و منتشر کنید. کاربران می توانند از طریق لایک، نظر، اشتراک گذاری و ذخیره با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.
به سختی می توان زمان قبل از اینستاگرام را به خاطر آورد. در یک زمان، “آن را برای “گرم” یک ضرب المثل رایج بود، که در اصل به این معنی بود که “کاری را انجام دهید تا بتوانیم عکس بگیریم و آن را در اینستاگرام پست کنیم.”
از آن زمان به بعد، اینستاگرام تاکید بزرگتر و سنگین تری بر ویدئو داشته است. بنابراین دیگر عبارت “این کار را برای گرم” نمی شنوید. البته شرط می بندم که نسخه دوم این عبارت به زودی دنبال خواهد شد. (شاید “این کار را برای حلقه انجام دهید؟”)
اگر جزء یک میلیارد کاربر اینستاگرام نیستید، بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید. این برنامه فرصتی عالی برای تعامل با برندهای برتر و ماندن بخشی از زندگی دوستان است. وقتی میخواهم وضعیت دوستان دانشگاهیام را ببینم، فیسبوک را چک نمیکنم، اینستاگرام را چک میکنم. به علاوه، میتوانید افراد مشهور یا چهرههای سیاسی مورد علاقه خود را برای دیدن عکسهای صادقانه از زندگی روزمره آنها دنبال کنید.
علاوه بر این، این یک پلتفرم فوقالعاده برای بررسی کارهایی است که برندهای دیگر انجام میدهند – به عنوان مثال، نایک از ویژگی Instagram Stories برای تبلیغ داستانهای الهامبخش ورزشکاران استفاده میکند که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت.
تاریخچه اینستاگرام
اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریگر در سانفرانسیسکو راه اندازی شد که در ابتدا سعی کردند پلتفرمی شبیه به Foursquare ایجاد کنند اما سپس توجه خود را منحصراً به اشتراک گذاری عکس معطوف کردند. کلمه اینستاگرام ترکیبی از «دوربین فوری» و «تلگرام» است. برنامه iOS در 6 اکتبر 2010 از طریق فروشگاه برنامه iTunes منتشر شد و برنامه اندروید در 3 آوریل 2012 منتشر شد. محبوبیت این پلتفرم به شدت افزایش یافت و شرکت تنها دو سال پس از راه اندازی بیش از 40 میلیون کاربر فعال را گزارش داد. این مورد توجه فیس بوک را به خود جلب کرد و اینستاگرام را در تابستان 2012 به طور رسمی به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد.
در ابتدا فقط عکسها میتوانستند در اینستاگرام پست شوند، اما این شرکت در سال 2013 به ویدیوهای 15 ثانیهای گسترش یافت. در سال 2016، اینستاگرام حداکثر طول ویدیو را به 60 ثانیه افزایش داد. تا سال 2015، تمام عکس های ارسال شده در اینستاگرام به نسبت ابعاد مربع محدود می شد. این شرکت این را تغییر داد تا کاربران بتوانند عکسها و ویدیوها را در اندازه کامل آپلود کنند. این شرکت منشا برخی بحث ها بوده است. در سال 2012، اینستاگرام این جمله را به خط مشی شرایط خدمات خود اضافه کرد: برای کمک به ما در ارائه محتوا یا تبلیغات جالب پولی یا حمایتشده، موافقت میکنید که یک کسبوکار یا نهاد دیگر ممکن است برای نمایش نام کاربری، شباهت، عکسهای شما (همراه با هر متادیتای مرتبط)، و/یا اقداماتی که در رابطه با پولی انجام میدهید، به ما پول بپردازد. یا محتوا یا تبلیغات حمایت شده، بدون هیچ گونه خسارتی به شما. پس از واکنش شدید کاربرانی که از فروش عکسها و شناسههای اینستاگرام میترسیدند، مدیرعامل Systrom به کاربران اطمینان داد که این قصد شرکت نبوده است. این زبان به سرعت از سیاست حذف شد. یک جنجال در سال 2013 حول محور انتقاداتی مبنی بر اینکه اینستاگرام عکس هایی را سانسور می کند که شرایط و ضوابط شرکت را زیر پا نمی گذارد و اینکه این سانسورها بدن زنان را ناعادلانه هدف قرار می دهد، متمرکز شده است. تصمیم اینستاگرام در سال 2016 برای تغییر از نمایش عکس های تایم لاین به ترتیب زمانی به استفاده از الگوریتمی برای تعیین ترتیب عکس ها نیز بازخورد منفی را به همراه داشت. تا آوریل 2017، این شرکت 700 میلیون کاربر فعال داشت که بیش از دو برابر تعداد کل کاربران توییتر است.
نحوه ثبت نام در اینستاگرام
برای ثبت نام در اینستاگرام، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود دانلود کرده و روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید. می توانید انتخاب کنید که از طریق فیس بوک ثبت نام کنید یا از ایمیل یا شماره تلفن خود استفاده کنید. پس از انتخاب نام کاربری و رمز عبور، آماده ساختن نمایه خود هستید.
اگر آماده ثبت نام در اینستاگرام هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:
- به سایت اینستاگرام روی دسکتاپ خود بروید یا برنامه اینستاگرام را از اپ استور (iPhone) یا فروشگاه Google Play (اندروید) دانلود کنید.
- اگر روی دسکتاپ هستید، روی «Log in with Facebook» کلیک کنید یا فرم را با شماره موبایل یا ایمیل، نام، نام کاربری و رمز عبور خود پر کنید. سپس روی “ثبت نام” کلیک کنید.
- در اندروید، روی «ثبت نام با ایمیل یا شماره تلفن» کلیک کنید.
- در iPhone، “Sign Up” را انتخاب کنید.
- آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید، سپس روی “بعدی” کلیک کنید. از طرف دیگر، می توانید با حساب فیس بوک خود ثبت نام کنید.
- هنگامی که نام کاربری و رمز عبور خود را پر کردید، به شما دستور داده می شود که اطلاعات نمایه خود را تکمیل کنید. سپس، روی «انجام شد» ضربه بزنید.
- اگر در فیس بوک ثبت نام می کنید، اگر در حال حاضر از سیستم خارج شده اید، باید وارد حساب فیس بوک خود شوید.
اعلان های اینستاگرام چگونه کار می کنند؟
وقتی حساب شما ایجاد شد، می خواهید اعلان های خود را تنظیم کنید تا فقط اطلاعاتی را که می خواهید دریافت کنید. برای مثال، میتوانید انتخاب کنید که وقتی از همه لایک دریافت میکنید، اعلانها را دریافت کنید – اما، در عوض، ممکن است تصمیم بگیرید فقط زمانی اعلانها را دریافت کنید که از کسی که دنبالش میکنید لایک دریافت کنید. یا، ممکن است اعلانهای لایکها را بهکلی خاموش کنید. برای دستههای زیر میتوانید اعلانها را روی «خاموش»، «از افرادی که دنبال میکنم» یا «از همه» تنظیم کنید – نظرات، لایکهای کامنت، لایکها و نظرات روی عکسهای شما، درخواستهای فالوور، درخواستهای فالو پذیرفته شده، دوستان در اینستاگرام ، دایرکت اینستاگرام، عکسهای شما، یادآوریها، اولین پستها و استوریها، اعلامیههای محصول، تعداد بازدید، درخواستهای پشتیبانی، ویدیوهای زنده، ذکر در بیو، بهروزرسانیهای ویدیویی IGTV و چتهای ویدیویی. اگر در آن لیست غرق شده اید، متوجه می شوم – من هم هستم. اگر مطمئن نیستید چه اعلانهایی را میخواهید دریافت کنید، میتوانید با اعلانهای خود در «از همه» شروع کنید، و اگر برخی اعلانها شروع به آزار شما کردند، میتوانید بعداً آنها را خاموش کنید.
الگوها و راهنمای اینستاگرام برای کسب و کار
برای سفارشی کردن اعلانهایی که دریافت میکنید، این مراحل را دنبال کنید:
۱- اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید.
ابتدا برنامه اینستاگرام را روی دستگاه تلفن همراه خود باز کنید. در صورت تمایل می توانید از طریق دسکتاپ به اینستاگرام نیز دسترسی داشته باشید. سپس با کلیک بر روی تصویر نمایه خود در پایین سمت راست به نمایه خود بروید.
2. به «تنظیمات» دسترسی پیدا کنید. بعد از اینکه به نمایه خود رسیدید، روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
یک منوی پاپ آپ ظاهر می شود. روی «تنظیمات» ضربه بزنید.
3. روی «اعلانها» ضربه بزنید. در صفحه بعدی، روی “اعلان ها” کلیک کنید.
در آنجا، میتوانید تنظیمات اعلان را بسته به دسته تغییر دهید. این دسته بندی ها عبارتند از:
- پستها، داستانها، و نظرات
- فالوور و فالوینگ
- پیامها و تماسهای مستقیم
- زنده و تصویری
- جمعآوری کمک های مالی
- ایمیل و اس ام اس از اینستاگرام
- خرید کردن
همچنین میتوانید با جابجایی گزینه Pause All در بالا، تمام اعلانها را متوقف کنید.
برای خرید فالوور واقعی کلیک کنید.
4. اعلانهایی را که میخواهید دریافت کنید بررسی کنید.
به هر دسته به صورت جداگانه دسترسی داشته باشید و اعلان هایی را که می خواهید دریافت کنید انتخاب کنید. در اینجا گزینه هایی برای مثال برای “پست ها، داستان ها و نظرات” وجود دارد:
.بسته به دسته بندی گزینه ها متفاوت خواهد بود
و بس! در مرحله بعد، بیایید نحوه اتصال سایر اکانت های رسانه های اجتماعی خود را به اینستاگرام خود بررسی کنیم تا زمان
.که تصویری را در اینستاگرام پست می کنید، بتوانید آن را با سایر مخاطبان آنلاین خود نیز به اشتراک بگذارید
آیا می توانید به اینستاگرام به سایر حساب های اجتماعی متصل شوید؟
بله، میتوانید اینستاگرام را به توییتر، تامبلر و فیسبوک متصل کنید، اما دیگر مانند گذشته از طریق تنظیمات انجام نمیشود.
اکنون، شما این کار را بر اساس هر پست انجام می دهید .
اگر میخواهید یک پست را در پلتفرمهای دیگر به اشتراک بگذارید، به پست واقعی مورد نظر برای انتشار متقابل در فیسبوک، تامبلر و توییتر بروید و سپس به صورت دستی آن را به این طریق به اشتراک بگذارید.
در اینجا چگونه است:
1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
2. به نمایه خود بروید.
3. روی پستی که میخواهید ارسال کنید ضربه بزنید.
4. روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست کلیک کنید.
5. در منوی بازشو، روی «اشتراکگذاری» کلیک کنید.
توجه: روی “اشتراک گذاری در” کلیک نکنید، که به شما گزینه ای برای AirDrop یا اشتراک گذاری پست با مخاطبین شما می دهد.
6. حسابهایی را که میخواهید پست را در آنها به اشتراک بگذارید تغییر دهید. اگر قبلاً وارد نشده اید، باید این کار را مستقیماً در برنامه اینستاگرام انجام دهید.
هنگامی که حساب های خود را برای یک پست متصل کردید، می توانید بدون نیاز به ورود مجدد، گزینه های اشتراک گذاری را برای هر پست جدید تغییر دهید. اگر اینستاگرام را به فیس بوک متصل کنید، می توانید استوری های خود را در هر دو حساب به اشتراک بگذارید. در زیر در مورد نحوه انجام این کار بیشتر صحبت می کنیم.
نحوه اتصال اینستاگرام به فیسبوک
از آنجایی که اینستاگرام و فیسبوک متعلق به یک شرکت متا هستند، میتوانید این دو حساب را برای تجربه یکپارچهتر به هم متصل کنید. اتصال حساب های اینستاگرام و فیس بوک به شما امکان می دهد:
- استوری ها را در اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک بگذارید.
- با فیس بوک وارد اینستاگرام شوید.
- نام و تصویر نمایه خود را در هر دو نمایه همگام کنید.
- از Facebook Pay در هر دو پلتفرم استفاده کنید.
- به فعالیت خرید خود در هر دو حساب دسترسی داشته باشید.
اگر کاربر مکرر فیس بوک هستید، اتصال اکانت خود به پروفایل جدید اینستاگرام خود بسیار توصیه می شود. به این صورت است:
1. برنامه اینستاگرام خود را باز کنید.
2. روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.
3. روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
4. روی «تنظیمات» ضربه بزنید. 5. زیر نشانواره متا، روی «مرکز حسابها» ضربه بزنید.
6. روی «تنظیم مرکز حسابها» ضربه بزنید.
7. برای ورود به فیس بوک، دستورات را دنبال کنید.
انجام شده! دو حساب شما اکنون به هم متصل شده اند.
پس از اتمام کار به این صورت به نظر می رسد:
در بخش بعدی، زمانی که یک حساب پیوندی به کارتان می آید، به شما نشان خواهم داد.
یک تصویر را آپلود، ویرایش و ارسال کنید(روش پست گذاری)
اکنون، مهمترین بخش اینستاگرام — نحوه آپلود و ارسال یک تصویر
اینستاگرام یک پلتفرم کاملا بصری است. بر خلاف فیس بوک که بر متن و عکس تکیه می کند یا توییتر که تنها بر متن متکی است، تنها هدف اینستاگرام این است که کاربران را قادر به اشتراک گذاری تصاویر یا ویدیوها با مخاطبان خود کند. در فیس بوک، ممکن است انتخاب کنید که 100 عکس در یک آلبوم پست کنید.
در اینستاگرام، باید در مورد عکس هایی که پست می کنید، انتخاب بیشتری داشته باشید. چند دلیل برای این وجود دارد – اول، شما نمی خواهید بیش از یک بار در روز پست کنید (معمولا)و نمی خواهید عکس های مشابه زیادی ارسال کنید.
به عنوان مثال، برای شما عجیب است که پنجاه عکس از یک تعطیلات ساحلی را در پروفایل اینستاگرام خود ارسال کنید. در عوض، ممکن است پنج یا شش مورد را انتخاب کنید و همه آنها را در یک پست قرار دهید.
(این پستهای چرخ فلک نامیده میشوند و به شما امکان میدهند چند عکس را فقط در یک پست به اشتراک بگذارید.
پستهای چرخ فلک برای ارسال تصاویر مشابه در یک بسته عالی هستند و در عین حال زیباییشناسی نمایه شما را متنوع نگه میدارند.)
آیا در مورد ایجاد یک زیبایی شناسی کنجکاو هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تم های حساب اینستاگرام و الهام گرفتن، به این تم های اینستاگرام نگاهی بیندازید.
علاوه بر این، اگر میخواهید وارد یک غواصی عمیق شوید، میتوانید دوره بازاریابی اینستاگرام HubSpot را بگذرانید.
اکنون که به آن پرداختیم، بیایید نحوه آپلود، ویرایش و ارسال یک تصویر را بررسی کنیم.
1. روی نماد “+” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
وقتی روی نماد «+» ضربه میزنید، از شما خواسته میشود نوع پستی را که میخواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.
از آنجایی که می خواهیم یک پست را مستقیماً در فید نمایه خود منتشر کنیم، روی «پست» ضربه بزنید.
2. فایل رسانه ای خود را انتخاب کنید. در اینجا، شما سه گزینه دارید.
می توانید از طریق کتابخانه عکس های خود در تلفن خود نگاه کنید، می توانید یک عکس جدید از داخل اینستاگرام بگیرید یا می توانید یک ویدیوی جدید بگیرید. برای اهداف ما، من در کتابخانه عکس های خود نگاه کردم و تصویری از بوستون را پیدا کردم که می خواستم از آن استفاده کنم. سپس روی «بعدی» در بالا سمت راست کلیک کردم.
3. در صورت تمایل فیلترها را اضافه کنید. دو دسته وجود دارد که می توانید برای ویرایش تصویر خود از آنها استفاده کنید: «فیلتر» و «ویرایش».
اینستاگرام به طور خودکار ابتدا فیلترها را به شما نشان می دهد. می توانید از طریق چرخ فلک حرکت کنید و روی هر یک از فیلترها کلیک کنید تا آن را روی تصویر خود اعمال کنید. علاوه بر این، اگر میخواهید از فیلتر استفاده کنید اما میخواهید آن را کاهش دهید، روی فیلتر دو بار ضربه بزنید و مکاننما را به سمت چپ حرکت دهید تا از شدت فیلتر کاسته شود.
4. در صورت تمایل تصویر خود را ویرایش کنید. بعد، روی “ویرایش” کلیک کنید.
در اینجا می توانید کنتراست، روشنایی، ساختار، گرما و موارد دیگر را تنظیم کنید. وقتی از تصویر ویرایش شده خود راضی هستید، یا اگر اصلاً نمی خواهید آن را ویرایش کنید، روی “بعدی” در بالا سمت راست کلیک کنید.
5. یک عنوان بنویسید و تنظیمات اشتراکگذاری را تغییر دهید.
اکنون میتوانید یک کپشن اضافه کنید، افراد را تگ کنید (فقط در صورتی میتوانید فردی را تگ کنید که یک حساب اینستاگرام هم داشته باشد)، و یک مکان اضافه کنید. علاوه بر این، روی دکمه کنار فیس بوک یا یک حساب رسانه اجتماعی مرتبط دیگر کلیک کنید تا تصویر خود را در آن پلت فرم نیز به اشتراک بگذارید. وقتی آماده انتشار شدید، روی «اشتراکگذاری» در بالا سمت راست کلیک کنید.
یک تصویر یا ویدیو را در استوری های خود آپلود کنید
استوری اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می دهد ویدیوها یا تصاویری را که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند ارسال کنید.
ویژگی استوری اینستاگرام از نظر محتوا شبیه اسنپ چت است – کاربران اغلب ویدیوها و تصاویر معمولی و صریح تری ارسال می کنند و اجمالی از زندگی روزمره خود را ارائه می دهند.
به عنوان مثال، در فید معمولی خود، ممکن است یک تصویر ویرایش شده به شدت از خود و دوستان خود در یک بازی بیسبال ارسال کنید.
اما ممکن است یک ویدیوی صریح تر را در داستان استادیوم خود با آواز “Sweet Caroline” ارسال کنید.
برای آشنایی با نحوه آپلود تصویر یا ویدیو در استوریهای خود، این مراحل را دنبال کنید:
1. روی عکس نمایه خود در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. از طرف دیگر، روی فید خود به سمت راست بکشید یا روی دکمه «+» در نوار پیمایش بالا ضربه بزنید.
2. رسانه خود را ضبط یا اضافه کنید.
هنگامی که در ویژگی Stories قرار گرفتید، میتوانید مستقیماً از داخل برنامه عکس یا ویدیو بگیرید.
از طرف دیگر، اگر تصویری در تلفن خود ذخیره کرده اید که می خواهید از آن استفاده کنید، می توانید آن را از کتابخانه رسانه خود انتخاب کنید.
3. برچسب یا فیلتر اضافه کنید.
در سمت چپ، چند ویژگی ویرایش متفاوت دارید. دکمه “ایجاد” به شما امکان می دهد مکان، هشتگ، زمان، تاریخ و سایر تصاویر سرگرم کننده یا ایموجی ها را به عکس خود اضافه کنید.
گزینه “Boomerang” به شما امکان می دهد یک ویدیوی حلقه ای ایجاد کنید. و نماد “Aa” دکمه متن شما است. پس از کلیک بر روی “Aa”، می توانید فونت خود را تغییر دهید. اگر روی نماد صورتک کلیک کنید، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. به سادگی بر روی یکی از نمادها کلیک کنید تا آنها را به تصویر خود اضافه کنید. اگر آن را دوست ندارید، آن را به پایین بکشید و یک سطل زباله ظاهر می شود تا بتوانید آن را حذف کنید.
به عنوان مثال، من روی نماد صورتک کلیک کردم تا یک نظرسنجی به تصویر خود اضافه کنم. همچنین میتوانید برای افزودن فیلتر به عکس یا ویدیوی خود، انگشت خود را به چپ یا راست بکشید.
4. استوری خود را منتشر کنید.
وقتی از محتوای خود راضی بودید، میتوانید روی نماد فلش سفید در پایین سمت راست کلیک کنید، که به شما امکان میدهد استوری خود را با همه کسانی که شما را دنبال میکنند به اشتراک بگذارید، یا ابتدا «دوستان نزدیک» را انتخاب کنید تا فقط دوستان نزدیکتان ببینند آی تی.
سپس کار شما تمام شد! داستان شما بلافاصله پخش می شود.
نحوه فالو کردن در اینستاگرام
یافتن و دنبال کردن کاربران بسیار آسان است.
با استفاده از قابلیت جستجوی اینستاگرام، می توانید افراد مشهور، برندها و دوستان را پیدا کنید. علاوه بر این، میتوانید «برچسبها» یا «مکانها» را جستجو کنید.
«برچسبها» بهویژه زمانی مفید است که بدانید چه نوع محتوایی را میخواهید پیدا کنید، اما مطمئن نیستید چه کسی درباره آن پست میگذارد.
برای مثال، میتوانید «#familyrecipes» را در زیر برچسبها جستجو کنید – نتایج شما شامل هر تصویری با آن هشتگ میشود.
همانطور که مطالعه می کنید، ممکن است شخصی را پیدا کنید که محتوایی را پست می کند که واقعاً دوست دارید، و می توانید انتخاب کنید که او را دنبال کنید تا محتوای او در فید شما ظاهر شود. برای دنبال کردن کسی، این سه مرحله آسان را دنبال کنید.
1. روی نماد جستجو در پایین صفحه کلیک کنید.
به نظر می رسد یک ذره بین است و دقیقاً در کنار دکمه “Home” قرار دارد.
2. سپس یک شخص، موضوع یا نام تجاری را تایپ کنید.
برای این مثال، «معماری» را جستجو کردم.
اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که همه پستهایی که حاوی کلمه «معماری» هستند یا «دیدن همه نتایج» را جستجو کنید و برچسبها و مکانها را ببینید.
3. روی حسابی که میخواهید دنبال کنید ضربه بزنید.
هنگامی که در حساب شخص دیگری هستید، یک دکمه آبی رنگ “دنبال کردن” را در بالا خواهید دید.
برای نمایههای عمومی، میتوانید کلیک کنید و بلافاصله آن حساب را دنبال کنید.
با این حال، اگر نمایه خصوصی است، ممکن است لازم باشد ابتدا منتظر بمانید تا آنها شما را بپذیرند.
و بس! شما در راه تبدیل شدن به یک حرفه ای هستید.
برای ارتقای حساب کاربری خود به سطح بعدی، پست های بعدی خود را با استفاده از مجموعه ای از ایده ها و قالب های محتوا برنامه ریزی کنید.