راههایی برای تبدیلشدن به یک کارشناس سئو فوقالعاده
صنعت بازاریابی آنلاین همواره در حال پیشرفت است، زیرا طی چند سال اخیر کسبوکارهای زیادی همواره به سمت اینترنت میآیند. درواقع این کسبوکارها به دنبال جذب دریایی از مشتریان هستند. اگر کمی به گذشته برگردیم، شاید به یاد بیاورید که برای خریدن وسایل حتماً باید به بازار شهر رفته و از آنجا خرید میکردیم.
اگر بازار شهر هم چیز دلچسبی نداشت باید به شهرهای مجاور سفر میکردیم. این میتوانست هزینههای زیادی را در پی داشته باشد. حتی به یاد میآورم یک سال عید نوروز تمام بازار شهر را برای یک رنگ خاص لباس گشتم اما آن چیزی که مورد علاقهام بود را نیافتم. حالا دیگر این محدودیتها برای مشتریان وجود ندارد. آنها میتوانند با چند سرچ کالای موردنظر خود را یافته و خریداری کنند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر از 1 میلیارد وبسایت وجود دارد که همه آنها میخواهند در صدر نتایج جستجو برسند. فرقی نمیکند که وبسایت خود را بهتازگی راهاندازی کرده یا یک حرفهای هستید. بههرحال برای موفقیت سایت خود به کارشناس سئو نیاز دارید.
با کارشناس سئو پو رفیض بیشتر آشنا شوید.
کمی دل به دریای سئو بزنیم
منظور از سئو (SEO) بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو و قرارگرفتن در صدر نتایج آن است. اگر رتبه یک را هم فراموش کنیم، بههرحال مهم است که در رتبهبندیهای نتایج گوگل قرار بگیرید. سئو بخش اساسی بازاریابی است که جایگاه سایت را برای قرارگرفتن در دید کاربران بهبود میبخشد.
اگر وبسایت شما در نتایج نشان داده نمیشود یا رتبه خوبی ندارد باید روی بهینهسازی آن بیشتر کار کنید. برای این کار لازم است تا یک کارشناس یا متخصص سئو استخدام کنید یا اینکه مهارتهای سئو را فرا بگیرید. در زیر چند مورد که باعث عدم دیدهشدن سایت شما در نتایج گوگل میشود را بررسی کردهایم
- محتوای رقبای شما بهتر است.
- از کلمات کلیدی خوب و مؤثری استفاده نمیکنید.
- در شیوههای لینکسازی ضعیف عمل میکنید.
- سرعت بارگذاری صفحات وبسایت شما پایین است.
- تجربه کاربری وبسایت شما ضعیف است.
درآمد کارشناس سئو در ایران چقدر است؟
کارشناس سئو کسی است که میداند چگونه سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کند. این کار باعث میشود که ترافیک سایت افزایشیافته و در نتیجه رشد سایت را در پی دارد. سئوکاران بیشتر وقت خود را صرف یادگیری اصول سئو و الگوریتم های گوگل میکنند. این الگوریتمها به طور دائم آپدیت میشود.
برای اینکه سایتها از قافله عقب نمانند لازم است تا فعالیت خود را با این الگوریتمها تنظیم کنند. این همان کاری است که یک سئوکار انجام میدهد؛ بنابراین کارهایی که او انجام میدهد فوقالعاده ارزشمند است و در حال حاضر میتواند حداقل درآمدی بین 7تا 30 میلیون تومان هم داشته باشد.
چگونه میتوان به یک متخصص سئو تبدیل شد؟
از آنجا که یادگیری سئو و اصول آن برنامهای جدید بوده و دائماً در حال تغییر و تحول است نمیتوان آن را از طریق تحصیل در دانشگاه یاد گرفت. چیزی که در یادگیری سئو اهمیت زیادی دارد این است که بتوانید در این زمینه تجربه کافی را به دست بیاورید. چندین راه برای تبدیلشدن به یک متخصص سئو وجود دارد.
اگر واقعاً به این کار علاقه دارید باید خود را برای آموزشهای جدید آماده کنید. درواقع دنیای متخصصین سئو هیچ انتهایی ندارد. هرسال، ماه، هفته یا شاید هر روز اصول جدید و الگوریتم های گوگل ارائه میشود که باید قدمبهقدم آن را همراهی کنید. البته باید بدانید که دنیای سئو پر از هیجان است و هیچچیز کسلکنندهای در آن وجود ندارد. در اینجا متداولترین روشها که میتوانید از طریق آن سئو را یاد بگیرید بیان شده است.
- آموزش سئو خصوصی (شرکت در یک یا چندین دوره).
- با بهینهسازی وبسایت خود سئو را بیاموزید.
- در یک آژانس بازاریابی کار کنید.
- مشتریان سئو را بپذیرید.
- مدرک یا گواهی سئو را بهصورت آنلاین دریافت کنید.
- در خانه بهعنوان یک متخصص سئو، کار کنید.
الگوریتم های گوگل چه نقشی در سئو دارند؟
تا اینجای بحث چندین بار از الگوریتم های گوگل اسم بردیم اما واقعاً این الگوریتمها چه چیزی هستند و نقش آنها در سئو چیست؟ درواقع میتوان گفت که الگوریتمها بخش مهمی از سئو هستند. این الگوریتمها همان قوانین حاکم بر وبسایتها بوده که مشخص میکنند یک وبسایت چقدر شایستگی رسیدن به جایگاه برتر را دارد.
آنها باعث میشوند که سایتها بدون صرف هزینه ترافیک بیشتری کسب کنند. نظمی که با وجود این الگوریتم ایجاد میشود، رضایت اکثریت کاربران را جلب میکند. یک سئوکار برای اینکه بتواند در کار خود موفق باشد، لازم است تا مطابق با این الگوریتمها فعالیت سایت را سروسامان بدهد.
یک متخصص سئو باید چه مهارتهایی داشته باشد؟
هیچ کاری بدون داشتن مهارت به موفقیت ختم نمیشود. یک نقاش برای اینکه بتواند یک شاهکار را خلق کند باید آنقدر در کار خود خبره باشد که بداند چگونه و چطور از قلم خود استفاده کند. این موضوع در مورد متخصصین سئو نیز صادق است. آنها باید در حوزه کاری خود مهارتهای لازم را کسب کنند.
درواقع این مهارتها هستند که باعث میشود یک متخصص سئو از دیگران بهتر باشد. اینکه شما درمورد کلمات کلیدی و متاتگها بدانید خوب است اما همه چیز نیست. پور فیض، متخصص سئو، با داشتن چندین سال تجربه در زمینه سئو مهارتهای لازم برای موفقیت سایت را دارد. مهارتهای کلیدی که یک کارشناس سئو باید داشته باشد شامل موارد زیر است:
- امکان پیداکردن کلمات کلیدی در حجم بالا و رقابت کم را داشته باشد.
- HTML را بهخوبی درک کند.
- دانستن اینکه کجا و چگونه از کلمات کلیدی استفاده کند.
- در کپیرایتینگ متوسط تا پیشرفته مهارت داشته باشد.
- به محتوای بصری مانند اینفوگرافیک و ویدئو مسلط باشد.
- نحوه تبلیغ و ایجاد لینک به صفحات کلیدی را بهخوبی بداند.
- نحوه تأثیر سئو فنی بر رتبهبندی را درک کند.
- با روندهای نوظهور سئو و تغییرات الگوریتم گوگل آشنایی داشته باشد.
نحوه کار موتورهای جستجو؛ دانش کلیدی در سئو
اینکه موتورهای جستجو چگونه کار میکنند یکی از مهمترین مواردی است که سئوکار باید آن را بهخوبی بداند. اگر درمورد نحوه کار موتورهای جستجو اطلاعات زیادی ندارید، نگران نباشید.گوگل خزندههای خود را به سمت سایتها فرستاده و آنها را بررسی میکند. پس از بررسی آن را فهرستبندی میکند. در صورت سرچ عبارتهایی که به محتوای سایت مرتبط باشد، آن را به کاربر نشان میدهد.
تبدیلشدن به متخصص سئو با آموزش سئو خصوصی
یکی از راهها برای اینکه به یک کارشناس سئو تبدیل شوید این است که اصول بهینهسازی موتورهای جستجو را با آموزش سئو خصوصی یاد بگیرید. پور فیض برگزارکننده دورههای آموزشهای سئو در ایران است که میتوانید از طریق آنلاین یا حضوری در این دورههای شرکت کنید. اگر به فکر راهاندازی کسبوکار خود هستید یا میخواهید از طریق سئو درآمد کسب کنید، میتوانید در این دورهها شرکت کنید.
دوره آموزش خصوصی سئو، کلیک کنید